שיש איכותי למטבח

שיש מהווה את משטח העבודה של המטבח ולכן, הוא חייב להתאפיין באיכות ובעמידות גבוהה. יחד עם זאת, שיש מהווה גם אלמנט מרכזי במטבח, כאשר העיצוב והנראות הכללית שלו תשפיע במידה רבה על העיצוב והאוויר במטבח, לכן, גם על הנושא הזה חשוב לשים דגש.

כך יוצא, שכאשר מחפשים אחר שיש איכותי למטבח, חשוב להתמקד הן בנראות השיש, הן באיכות שלו והן ברמת העמידות שלו מפני נזקים פוטנציאליים שונים.

החדשות הטובות הן שבזכות טכנולוגיה מתקדמת, ניתן ליהנות כיום ממגוון רחב של אפשרויות בעולם השיש, כאשר, מתוכן ניתן לבחור את האפשרות אשר תענה על הדרישות והצרכים של המחפשים בצורה הטובה ביותר.

היכרות עם הסוגים השונים

הצעד הראשון בהליך בחירת שיש איכותי למטבח, אמור להיות היכרות עם הסוגים השונים של השיש, התכונות של כל סוג וההבדלים ביניהם.
כאשר מדובר בשיש למטבח, קיימים מספר סוגים שהינם בולטים במיוחד:

  • שיש אבן קיסר –  אבן קיסר עשוי משילוב של גבישי קוורץ עם דבקים פולימריים. נחשב לעמיד וחזק במיוחד ומגיע במגוון רחב של עיצובים, צבעים וטקסטורות. שיש אבן קיסר נחשב לאחד מסוגי השיש הפופולאריים והאהובים ביותר על הישראלים.

 

  • שיש גרניט – בניגוד לשיש אבן קיסר, שיש גרניט עשוי מאבן טבעית, מה שמעניק לו גם מראה ייחודי ומרשים וגם חוזק ועמידות גבוהה מפני מפגעים שונים. יתרון נוסף של סוג השיש הזה, בא לידי ביטוי בעובדה שמאוד קל לנקות ולתחזק אותו.

 

  • שיש קוריאן – שיש איכותי ויוקרתי, אשר אחד היתרונות שלו בהשוואה לסוגים אחרים טמון באפשרות לחבר אותו לכיור מבלי שחיבור זה יהיה בולט לעין.

 

  • שיש אוניקס – מגיע במגוון רחב של צבעים וטקסטורות, כאשר ניתן להשיג גם משטח שיש אוניקס שקוף ולשלב תאורה פנימית, אשר תשיג תוצאה מרשימה וייחודית.

 

בחירה מושכלת ונבונה

היכרות עם הסוגים השונים של משטחי שיש למטבח, על תכונותיהן השונות ובחינת מידת ההתאמה של כל סוג לדרישות מהשיש – הן מבחינת הנראות, הן מבחינת המחיר והן מבחינת האיכות, היא הדרך לבצע בחירה מושכלת ונבונה בשיש.
כמובן, שבטרם תחילת החיפוש, חשוב להבין את מלוא הדרישות והצרכים מהשיש – כך לדוגמא, יש אנשים שאוהבים לבשל ועושים זאת על בסיס יומי ולכן עמידות השיש בפני מפגעים שונים תהווה עבורם פרמטר בעל השפעה גדולה על הבחירה. לעומת זאת, יש אנשים שפחות מבשלים (ויותר מזמינים אוכל מבחוץ) ועבורם, דווקא הנראות והאסטטיות של השיש יהוו כפרמטרים בעלי חשיבות גבוהה יותר.