צילום צנרת לבתים ומוסדות

טיפול בצנרת המים בבתים פרטיים ובעסקים הינו אחד התחומים שבהם העבודה לעולם לא מסתיימת. בדרך כלל, מספר התקלות שעלולות להתרחש בצנרת הוא גדול, והוא נמצא בתהליך של עלייה מתמדת ככל שהצנרת מתיישנת. אף שבשנים האחרונות נכנסו לשימוש חומרים חדשים ההופכים את הצנרת לעמידה יותר לתקלות, פיצוצים ובעיות אחרות, הרי שעדיין יש עבורה רבה בתחום. לאחרונה נכנסה שיטה חדשה לאבחון ולגילוי תקלות – צילום צנרת לבתים ולמוסדות כאחד. מהו צילום צנרת וכיצד הוא מתבצע? מהם השימושים העיקריים של צילום הצנרת כאמור? כיצד יכולה שיטת האבחון הזאת לחסוך זמן עבודה ממושך ואיתו גם ממון רב? בשורות הבאות נסקור את הנושא בדגש על היתרונות הרבים שלו.

צילום צנרת – מה זה בעצם וכיצד הוא מתבצע

צילום צנרת המים לבתים ולמוסדות כאחד הינה שיטת אבחון חדשה שנועדה למצוא במהירות תקלות בצנרת הנמצאת מתחת לפני האדמה או במקום שבו יש קושי להגיע אליה ולאבחן את התקלה – קרי למצוא היכן בדיוק התרחש שבר או פיצוץ בצינור או לחילופין היכן התפתחה סתימה בצנרת הגורמת להצפות חוזרות ונשנות. דוגמה אחת מני רבות לתקלה כזאת הינה סתימה בצנרת הנמצאת מתחת לפני השטח בבית משותף. הצנרת נסתמת לעיתים קרובות והמים מציפים את השטח ומה שגרוע יותר – חודרים למקלט המשותף וגורמים שם לבעיות ולהיווצרות של זוהמה וטחב. אלה הופכים את השהייה במקלט כשמתעורר בכך הצורך לבעייתית, שלא לומר מסוכנת. צילום צנרת בעזר סיב אופטי המוחדר אליה יגלה במהרה מה מקור הסתימה והיכן היא ממוקמת, מה שיאפשר לטפל בה בקלות. צילום כאמור יכול לעלות גם על שברים וסדקים הטעונים תיקון. למעשה, הצילום נועד לשמש חלופה לשיטות האבחון הישנות, המתבססות בעיקר על ניסיון או על שיטות המתבססות על הבדלי טמפרטורה במטרה לעלות על תקלות.

צילום צנרת וחיסכון בזמן ובממון

כאמור, צילום צנרת מאבחן בצורה המדויקת ביותר את המקום של תקלה בצנרת מצד אחד ואת החומרה שלה מצד שני. יתרה מכך – המכשור החדשני מאפשר לאפל בתקלות קטנות בקלות ובמהירות. כך למשל אפשר לפתוח סתימות קטנות בלא צורך בהתערבות חיצונית, קרי חפירה ופתיחה של הצנרת. כאשר בכל זאת מתעורר הצורך בכך, מבצעים חפירה בדיוק במקום שבו התרחשה התקלה ומטפלים בה במהירות הרבה ביותר האפשרית. אין צורך לנחש ואין צורך לחפור חפירות מיותרות – ניגשים בדיוק לאזור המבוקש ומטפלים בתקלה. צילום צנרת לבתים ולמוסדות הוא השיטה הטובה והעדכנית ביותר לאיתור וטיפול בתקלות ובסתימות בצנרת.