פינות אוכל- הבדלים וסוגים

פינת אוכל הוא כינוי גנרי לאזור בבית, אשר בו ממוקם בדרך כלל השולחן המשמש את כל בני הבית לארוחות משותפות. בבתים רבים מדובר בפינה מופרדת משאר החלקים בבית, שהעיצוב שלה הוא ייחודי. באשר לריהוט – עם הזמן התפתח קונספט שלם של ריהוט, שנועד רובו ככולו עבור פינת האכילה. כל חלקי הריהוט המשמשים לצורך העניין מכונים, ולא מקרה – פינות אוכל. אילו רהיטים נכלים תחת הקטגוריה של פינות אוכל? מהם ההבדלים בין פינות האוכל השונות? איך לבחור את פינת האוכל המתאימה ביותר עבור הבית שלך? בשורות הבאות נתמקד בנושא שאולי נראה פשוט אבל מתברר שיש לו השפעה על ההתנהלות היום יומית של הדיירים בבית.

אילו רהיטים נופלים תחת הקטגוריה של פינות אוכל

למעשה, הפריטים העיקריים הנכללים בהגדרה של פינות אוכל הם שולחנות וכיסאות ייעודיים, שבדרך כלל מגיעים כמערכת מובנית. השולחנות של פינת האוכל מגיעים בגדלים שונים ובצורות שונות. יש שולחנות מרובעים, כמו גם שולחנות עגולים או אובאליים. בדרך כלל מדובר בשולחנות שנועדו ליצור מקום לבין ארבעה לשישה סועדים שיהיו מסובים אליהם. עם זאת, שולחנות של פינות אוכל הם בדרך כלל שולחנות נפתחים, שיכולים להכיל מסביבם בין עשרה לשנים עשר סועדים. באשר לכיסאות – בדרך כלל כוללת פינת אוכל מספר משתנה של כיסאות, שיכול לכלול שישה כיסאות ויותר. הכיסאות הללו מתאימים מבחינת הצורה והצבע שלהם לשולחנות, מה שהופך את פינת האוכל לאסתטית במיוחד. יש מקרים שבהם נכלל בקטגוריה של פינת האוכל גם ארון קטן או מזנון, המתאים בצורה מושלמת לקונספט הכללי של הבית. כחלק מהריהוט והעיצוב של פינת האוכל נכללת בה רצועת עץ או עור המונעת מהמשענות של הכיסאות לפגוע באופן ישיר בקיר ולהזיק לו.

ההבדלים בין פינות אוכל

ההבדלים בין פינות האוכל השונות נוגעים הן למבנה הכללי של השולחן המרכזי והן לצבעים שלו. כמו כן, גם המבנה והאופי של הכיסאות משפיע על המראה הכללי. השולחן של פינת האוכל הוא , כאמור, השולחן המרכזי בבית והוא משמש את בני המשפחה לארוחות משותפות ולאירוח. בדרך כלל, הצורה והמבנה של השולחן מותאמים לגודל ולצורה של פינת האוכל. בפינות קטנות יחסית, הגודל הראשוני של השולחן הוא קטן והצורה שלו היא אובאלית או אפילו עגולה. ואולם ככל שפינת האוכל גדולה יותר, כך יהיה השולחן גדול ומרווח יותר ומספר הכיסאות המקיפים אותו גדול יותר גם כן. הבדל חשוב נוסף נוגע לצבעים של פינת אוכל. ואולם הדבר החשוב ביותר כשבוחרים פינות אוכל הוא הנוחות והפונקציונאליות שלה.