מתי להחליף צמיגים לרכב

נהיגה ברכב משפרת לכל הדעות את מצבו של הנהג ומאפשרת לו להגיע לכל מקום שאליו ירצה להגיע, בכל זמן נתון. עם זאת, נהיגה ברכב כרוכה גם במידה רבה של סיכון לנוהג עצמו ולאנשים הנוסעים איתו ברכב. על מנת למנוע או לכל הפחות להקטין במידה ניכרת את הסכנות, על בעל הרכב לנוהגים בו לשמור על תקינות הרכב. מהם החלקים ברכב שאין להתפשר עליהם על בשמירה על הבטיחות? מה המשמעות של צמיגים לרכב? מתי צריך להחליף את הצמיגים ברכב בחדשים? בשורות הבאות נעסוק בנושא הבטיחות והחשיבות של צמיגים איכותיים בזול לשמירה על הנוהג ברכב והנוסעים בו.

אילו חלקים ברכב הם חשובים לבטיחות

למעשה, אפשר לומר שכל חלק ברכב צריך להיות תקין אם רוצים לשמור על הבטיחות. מושב לא נוח לנהג משפיע קרוב לוודאי על אופי הנהיגה שלו, וידית בעייתית בדלת עלולה להסיח את תשומת ליבו מהכביש. ואולם למרות האמור לעיל, יש חלקים ברכב שעליהם אסור להתפשר. עם החלקים הללו ניתן למנות את הבלמים, הפנסים לרכב, מערכת החשמל, ההגה ותיבת ההילוכים, בין אם מדובר בתיבה אוטומטית או ידנית. כל אחד מהחלקים הללו הוא בעל השפעה מכרעת על הבטיחות של הרכב. בלי פנסים, הנסיעה בלילות ובימים גשומים היא פשוט מסוכנת. מערכת החשמל משפיעה הל חלקים חיוניים ברכב ומערכת הבלמים מאפשרת בלימה מהירה ואיכותית כאשר מתעורר בכך צורך. ואולם אחד החלקים החשובים ביותר, הם הצמיגים של הרכב. הצמיג הוא החלק שבא במגע עם הכביש, וככל שהצמיג טוב יותר וחדש יותר, כך היציבות של הרכב על הכביש גבוהה יותר.

מתי צריך להחליף צמיגים לרכב

כאמור, הצמיג מאפשר לרכב לייצר אחיזה טובה בכביש, מה שמשפר את היכולת של הנהג לתמרן ומעצים את היכולת שלו לבלום מהר ובזמן. באופן עקרוני, החלפת צמיגים לרכב צריכה להתבצע בכל תקופה קצובה או לאחר שהרכב עבר מספר גבוה של קילומטרים, הקודם מביניהם. ברכבי עבודה התחלופה תהיה, מן הסתם, לעיתים קרובות יותר. ואולם גם אם עדיין לא הגיע המזמן להחליף אבל הנהג רואה שהצמיגים חלקים מדיי והבלימה לא חלקי, זה הזמן לשינוי. בעיה אפשרית נוספת מתעוררת אם בצמיג יש נפיחויות מוזרות ובעיות אחרות ההופכות אותו לבלתי בטוח לשימוש. כאשר מחליפים צמיג, רצוי להחליף את הצמיגים בזוגות. זאת, על מנת לשמור על האיזון של הרכב ועל שיווי המשקל של הנוסעים בו. מחליפים שני צמיגים קדמיים או שני צמיגים אחוריים ואם צריך – את כל הצמיגים במכה אחת. רוצים לדעת עוד? צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם.