מדריך לליטוש חדר מדרגות

גם אם אתם דואגים לחדר המדרגות בביתכם כל הזמן כדאי שתדעו שאין בכך די. מכיוון שחדר המדרגות מהווה את חלון הראווה ואת כרטיס הביקור האישי שלכם – יש לו משמעות רבה. למשל, הוא משפיע לא רק על החוויה של המגורים בבניין מסוים, אלא גם על ערך הדירות בבניין זה.

לכן חדר המדרגות שלכם צריך להיראות הכי טוב שאפשר כי כידוע – "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות ליטוש חדר המדרגות. לפניכם מדריך לליטוש חדר מדרגות שיפרט איך עושים את זה בהצלחה.

איזה חדר מדרגות יש לכם?

לפני שאתם מתחילים לחפש בעלי מקצוע בתחום ליטוש חדר מדרגות כדאי שתדעו דבר אחד – לא כל חדרי המדרגות מצריכים ליטוש. למשל, מדרגות מברזל או מפח ניתן לחדש באמצעות קרצוף ומריחה של חומר איטום – מה שאומר שליטוש הוא מיותר.

עם זאת, במידה וחדר המדרגות שלכם עשוי ממשטחים של שיש או מוזאיקה (החומרים הנפוצים שמהם עשויים חדרי מדרגות) – ליטוש הוא הפתרון האידיאלי עבורכם. לגבי חדרי מדרגות שעשויים מחומרים אחרים (גרניט פורצלן, טרצו, אבן ירושלמית, עץ וכו') הדעות חלוקות גם בקרב בעלי המקצוע, כך שכל מקרה יש לבחון לגופו של עניין.

איך זה עובד?

ליטוש של חדר מדרגות כולל 3 שלבים:

  • הסרת כ-2 מ"מ השכבה העליונה של המדרגות וחשיפת שכבה נקייה וחדשה. פעולה זו נעשית באמצעות מכונה ידנית שמיועדת אך ורק לזה.
  • השמת שכבה אקרילית או שכבה של סילר לצורך הגנה על המדרגות
  • השמת וקס לצורך הקניית מראה יוקרתי ומחודש למדרגות. מומלץ לעשות שימוש בוקס ללא הברקה כדי למנוע החלקה.

אז אולי פוליש יספיק?

הרבה אנשים חושבים שפוליש וקס מתאים גם לחדרי מדרגות אבל זו טעות. פוליש זה אמנם נחשב זול, אבל הוא נוטה להישרט ולצבור לכלוך – מה שיגרום לרצפת חדר המדרגות שלכם להיראות שחורה עם הזמן. במידה ורצפת חדר המדרגות עשויה מאריחי קרמיקה זה בכלל חסר ערך מסיבה אחת – חומר זה אינו חודר למשטחי קרמיקה.

גם פוליש קריסטלי אינו מתאים לחדרי מדרגות. אמנם הוא כולל החדרה חומר הברקה לשכבה העליונה של רצפת חדר המדרגות (מה שהופך אותה לעמידה במיוחד), אבל הוא הופך את הרצפה לחלקה ואינו מתאים לכל הרצפות. למשל, הוא אינו חודר לרצפות מקרמיקה או מגרניט פורצלן.

גם פוליש סילר (אקרילי או וקס) אינו פתרון. טכניקה זו יעילה באזורים חשופים (היא כוללת איטום בחומר עמיד שמונע ספיגה של לכלוך קשה ושומנים), אבל היא אינה מתאימה לרצפות מגרניט פורצלן – החומר שממנו עשוית מדרגות רבות ושנחשב רגיש במיוחד