מדריך לליטוש בטון

אם אתם חושבים על ליטוש בטון אבל מוותרים בגלל המחיר – בטח תשמחו לדעת שכיום ניתן לעשות זאת בזול בלי להתפשר על האיכות. לפניכם מדריך לליטוש בטון שלא יגרום לכם לפשוט יד, רגל או כיס. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות איך עושים את זה בהצלחה, אבל ראשית למה בכלל צריך ללטש בטון.

למה צריך ללטש בטון?

בטון נחשב לאחד החומרים הסופגים ביותר, כך שהוא נשחק ונסדק עם הזמן מסיבות שונות (פגעי מזג האוויר, בלאי טבעי וחשיפה לחומרים מאכלים כמו שמנים ודלקים). לכן כדי לשמור עליו, להאריך את חייו ולחסוך תיקונים, עלויות של יציקה חדשה והוצאות – יש ללטש אותו באמצעות חומרי ציפוי מיוחדים שמקנים לו עמידות.

איך זה עובד?

ליטוש בטון מסיר מהבטון את השכבה העליונה ומאפשר לחשוף את השכבה התקינה שנמצאת מתחתיה. זה אולי נשמע פשוט אבל זה ממש לא כי ליטוש בטון כולל 3 שלבים:

  • הכנה לליטוש שכוללת את ניקוי משטח הבטון, הסרת לכלוך (אבק, חומרי בניין, דלקים, שמנים ועוד) באמצעות כלים ייעודיים, הברשה של המשטח, שטיפתו במים חמים תוך שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים וייבוש הבטון.
  •  ליטוש הבטון באמצעות מכונת ליטוש תלת פאזית (ליטוש באבן) או מלטשת יהלום
  • איטום באמצעות פוליש או סילר ומריחת שכבה אקרילית שמקנה לבטון מראה מבריק וחלק

אז איך עושים את זה בזול?

כדי ללטש בטון בהצלחה ובזול יש לעקוב אחר ההנחיות הבאות:

  • לחכות לקיץ כי המשקעים והלחות של החורף עלולים לפגוע באיכות של העבודה
  • לא לעשות שימוש במכונות ליטוש סטנדרטיות, למשל מכונות להברקה של משטחים או של מרצפות מסוג טרצו.
  • לחזור על הפעולה לעיתים קרובות ולא לחכות שיהיה מאוחר מדי, כלומר לזמן שליטוש לא יספיק ויהיה צורך ביציקה חדשה
  • להתאים את אופן הליטוש לסוג הלכלוך ולאופי המשטח. למשל, ליטוש בטון במתחמים ציבוריים (כמו חניונים, אזורי תעשייה ומוסכים) מומלץ שייעשה באמצעות מלטשת יהלום ולא אבן מסיבה אחת – משטחי הבטון במתחמים אלו לרוב כוללים שאריות קשות של לכלוך (חומרים מאכלים, חומרי בניין, פיח, דלקים, שמנים וכו') שרק מלטשת היהלום יכולה להסיר.

הדרך הטובה ביותר ללטש בטון בזול היא לפנות לחברה שמתמחה בכך, כלומר לחברה שצברה ידע מקצועי בתחום זה ושמעסיקה צוות מיומן שעבר הכשרות בנושא. המשמעות היא שאתם תיהנו פעמיים: גם מהפתרונות הטובים ביותר שיותאמו לכם באופן אישי וגם ממענה מקיף בתחום ליטוש הבטון. ממש שתי ציפורים בליטוש אחד.