מדריך להלוואה נכונה

יש לא מעט סיבות בגינן יכול לעלות הצורך בקבלת הלוואה: מינוס בבנק, רכישת רכב חדש, טיפולי שיניים, חתונה, שכר הלימוד של הילדים והסיבות עוד רבות ומגוונות.

לא משנה מהי הסיבה בגינה אתם זקוקים להלוואה, בכל מקרה, קיימת חשיבות גבוהה שתפעלו בצורה מחושבת, על מנת ליהנות מהלוואה נכונה ומתאימה.
להלן מספר פרמטרים עליהם מומלץ לשים דגש בדרך להלוואה נכונה לרבות ניכיון צ'קים:

  • הבינו את הצרכים והיכולות שלכם – חשוב להבין לעומק לאיזה סכום כסף אתם זקוקים ומהן יכולות ההחזר החודשיות שלכם (מומלץ לקחת בחשבון כל מיני בלת"מים אשר יכולים לפגוע ביכולות ההחזר שלכם ולבצע את החישובים בהתאם). הבנת הפרטים הללו, תאפשר לכם להגיע למעמד לקיחת ההלוואה כשאתם יודעים ובטוחים מה אתם רוצים וצריכים.

 

  • ודאו מי הם הגופים אשר יכולים לספק לכם הלוואה – בדרך כלל מי שמספק הלוואה זה הבנקים כמו גם גופים שונים חוץ בנקאים. מומלץ לעשות בדיקה מקיפה מאלו גופים אתם יכולים לקבל את ההלוואה המבוקשת, בכדי שבשלב הבא, תוכלו לבצע בחירה מושכלת בגוף המתאים היותר למטרה.

 

  • בדקו את תנאי ההלוואה – בסופו של דבר, המטרה שלכם תהיה ליהנות מתנאי הלוואה הכוללים את הריבית הנמוכה ביותר אותה תוכלו להשיג. הריבית אגב, מהווה את המחיר אותו אתם צריכים לשלם בעבור ההלוואה.

 

  • אל תחששו/ תתביישו לשאול שאלות – לא לכולם יש ידע או הבנה בתחום ההלוואות והריביות, לכן, אם מציעים לכם לדוגמא, הלוואה עם ריבית אשר צמודה ל"ריבית הפריים במשק" ואתם לא באמת מבינים מה המשמעות של זה, חשוב שתדלו כמה שיותר פרטים ותדעו בדיוק, לקראת מה אתם הולכים.

 

  • אפשרות לשינויים בתנאי ההלוואה – אתם לא באמת יודעים מה העתיד צופן עבורכם, יכול להיות שבעתיד הקרוב המצב הכלכלי שלכם ישתנה לטובה ולרעה ולכן, חשוב שתהיו ערוכים לנושא הזה גם בהליך בקשת הלוואה. וודאו שקיימת אפשרות לבצע שינויים בתנאי ההלוואה כמו: להרחיב את פריסת התשלומים (ועל ידי כך להקטין את גובה ההחזר בכל חודש) או לחילופין, לסגור את ההלוואה לפני סיום המועד שנקבע.

 

בכוחה של הלוואה לסייע לכם לעבור תקופות כלכליות לא פשוטות או להבדיל, לאפשר לכם להתקדם ולצמוח, יחד עם זאת, בכדי שתוכלו ליהנות מכל היתרונות הטמונות בהלוואה (ולא חלילה לפגוש את הצד הפחות טוב שלה), קיימת חשיבות גבוהה שתשקלו כל צעד בהליך קבלתה ובמידת הצורך, אף תפנו לקבלת ייעוץ מקצועי אשר בכוחו לסייע לכם בהליך לקיחת ההלוואה.