מדריך לבחירת שיש למטבחים

רוב האנשים בוחרים להשקיע זמן, חשיבה ומשאבים בהליך עיצוב מטבחים, כאשר המטרה הניצבת לנגד עיניהם היא ליצור מטבח מרשים, פונקציונאלי, איכותי ומותאם באופן פרטני להרגלים ולאורח החיים של דיירי הבית.
כידוע, שיש למטבחים מהווה את אחד מהאלמנטים המרכזיים בכל מטבח, כאשר השיש מהווה אלמנט הטומן בחובו גם חשיבות פונקציונאליות גדולה (מעצם היותו משטח עבודה) וגם כזה שהינו בעל השפעה רבה על העיצוב, הנראות והאווירה במטבח.

כך יוצא שבחירת שיש אמורה להתבצע בכובד הראש הראוי ולהלן מדריך אשר יוכל לסייע בכך:

• מה הצורך שלכם ממשטח השיש? שאלו את עצמכם מהם הרגלי השימוש שלכם בשיש: האם אתם מבשלים לעיתים קרובות? אולי אתם לא מבשלים בכלל והשיש בשבילכם הוא בעיקר אלמנט עיצובי? הבנה מעמיקה של מלוא הצרכים שלכם, תאפשר לכם לגבש את המסקנה אם אתם זקוקים לשיש חזק ואיכותי או אולי דווקא הסוג העדין והאלגנטי יותר, הוא זה שיענה על הדרישות שלכם בצורה המיטבית.

• שימו דגש על עמידות – רגע לפני שאתם מתרשמים מהעיצובים המרהיבים של שיש למטבחים ומתפתים לבחור בשיש רק על פי הנראות, חשוב שתקפידו לשים דגש גם על עמידות החומר (ובעיקר אם אתם נמנים על האנשים שמבשלים). יש להקפיד שהשיש הנבחר יהיה עמיד בפני טמפרטורות גבוהות (גם אם תשתדלו מאוד, לא בטוח שתצליחו להימנע מלהניח סיר על השיש). נושא נוסף הנוגע לעמידות, הוא כל מה שקשור לכתמים. כידוע, השיש חשוף למגוון סוג כתמים ולכלוכים ולכן, כדאי לבחור משטח שיש המתאפיין בעמידות גבוהה מפני הנזקים הללו.

• עיצוב – טוב, הגעתם לחלק הכיפי שבהליך הבחירה. כיום, ניתן למצוא משטחי שיש במגוון עצום של גוונים, טקסטורות ועיצובים, כך שרק השמיים הם הגבול. שימו לעצמכם למטרה לבחור שיש בעיצוב אשר מחד עונה על הטעם האישי שלכם, אך מאידך גם ישתלב בצורה הרמונית ויפה עם שאר האלמנטים שבחרתם למטבח ובעיקר עם עיצוב ארונות המטבח.

• תחזוקה – סביר להניח שאתם לא מתכוונים להעביר שעות ארוכות בניקיון של משטחי השיש. בכדי שלא תמצאו את עצמכם בתסריט הזה, חשוב שתבחרו בשיש אשר נחשב לקל ונוח לניקיון ולתחזוקה.

• מחיר – מהר מאוד תגלו כי טווח המחירים של משטחי שיש הוא רחב במיוחד ומושפע ממגוון רחב של פרמטרים. בכדי לא "להשתגע" ולצאת עם חורים משמעותיים בכיסים, כדאי לתכנן את התקציב אותו אתם מייעדים למטרה בקפידה ולדאוג שלא תעברו אותו יתר על המידה.