מדריך לבחירת צמיגים לרכב

צמיגים מהווים את אחד האלמנטים החשובים ברכב ולמעשה, דרכם עובר הקשר הישיר שבין הרכב לכבישים. מהסיבה הזאת, בחירת צמיגים לרכב חייבת להתבצע בצורה מעמיקה, קפדנית ומקיפה, כאשר אסור להתפשר על פחות מהצמיגים המתאימים, הבטיחותיים והאיכותיים ביותר.

אם גם אתם נמצאים בהליך בחירת צמיגים, להלן מספר דגשים אשר יסייעו לכם בביצוע הבחירה הנכונה:

התאמת הצמיגים לרכב – ראשית כל, חשוב לבחור בצמיגים אשר מתאימים לרכב אותו אתם מחזיקים ברשותכם. בספר הרכב או ברישיון הרכב תוכלו למצוא את הדרישות לגבי:

גודל הצמיגים הנדרשים – הגודל מופיע בתור סדרה אשר מורכבת מ-3 מספרים.

התאמה למהירות הרכב ולמשקל הרכב – 2 הפרמטרים הללו מסומנים במספר ולידו אות באנגלית. המספר מייצג את היכולת לנשיאת משקל והאות מייצגת את המהירות המרבית בה הצמיג יכול לעמוד.

 

דגשים חשובים נוספים אשר אמורים להוות כגורמים משפיעים בבחירת צמיגים

  • עמידה בתקנים מחמירים – יש לבחור בצמיגים אשר עומדים בתקנים מחמירים (תקן אירופאי), עמידה בתקנים אלו תעיד במידה רבה על איכות הצמיגים כמו גם על בטיחות השימוש בהם.

 

  • דירוג האחיזה בכביש רטוב – פרמטר שהינו בעל השפעה על בטיחות הצמיגים ובעיקר בעונת החורף הגשומה, בה הכבישים רטובים ומחליקים. דירוג האחיזה המיטבי מסומן באות A והוא יכול להגיע עד לאות G. כמובן, שהשאיפה תהיה לרכוש צמיגים בעלי דירוג אחיזה גבוה.

 

  • דירוג יעילות וחסכון בדלק – גם הדירוג הזה מסומן באותיות, כאשר A מהווה את הדירוג הטוב ביותר והדירוג יכול להגיע עד G. כמובן, שהשאיפה היא לבחור צמיגים בעלי דירוג גבוה, מה שיכול לחסוך הוצאה כספית גדולה על דלק.

מהיכן רוכשים את הצמיגים?

בנוסף לפרמטרים הללו, גם בחירת המקום ממנו ירכשו הצמיגים, תהווה כהחלטה חשובה ובעלת השפעה רבה על הבחירה ועל מידת שביעות הרצון מהרכישה.

בעודכם בודקים צמיגים לרכב במבצע, התייחסו בקפידה לתאריך הייצור של הצמיג וודאו כי גילו של הצמיג הוא עד 6 שנים מאז תאריך הייצור, בהתאם לתקנות המגבילות של משרד התחבורה.
בחירה במקום אמין ובעל מוניטין, תעלה את הסיכויים לרכישת צמיגים איכותיים, בטיחותיים ועמידים. כאשר, במקרים רבים ניתן יהיה ליהנות במקום כזה משירותי ייעוץ מקדימים, אשר מטרתם להבין את מלוא הצרכים והדרישות מהצמיגים והתאמת הצמיגים הנכונים.
מעבר לזה, מקום כזה גם יהווה ככתובת אליה ניתן יהיה לחזור לגבי כל שאלה או בעיה אשר עולה בנוגע לצמיגים.

כאמור, רכישת צמיגים זה לא משהו שאפשר לעשות בקלות ראש, יש לזכור שלצמיגים תפקיד חשוב בשמירה על ביטחוננו ועל בטחון משפחתינו בעת הנסיעה ברכב ולכן, חשוב לא להתפשר על פחות מהבחירה הטובה והאיכותית ביותר האפשרית.