מדריך לבחירת פולי קפה

אם אתם נמנים על חובבי הקפה הוותיקים אתם ודאי יודעים בדיוק איזה פולי קפה אתם אוהבים ומעדיפים. יחד עם זאת, אם רק לאחרונה התחזקה החיבה שלכם למשקה הפופולארי או שרק עכשיו קניתם מכונת קפה ביתית, יכול להיות שבשלבים הראשונים, תמצאו את עצמכם קצת הולכים לאיבוד בין כל הסוגים והמינים של פולי קפה.
אז נשאלת השאלה איך לבחור פולי קפה בצורה נכונה ולהלן התשובה:

הכירו את הזנים

פולי הקפה נחלקים לזנים שונים, כאשר הזנים הפופולאריים והמוכרים ביותר הם: זן הערביקה (הנפוץ והפופולארי ביותר) וזן הרובוסטה.
ההבדלים בין הזנים באים לידי ביטוי באזורים בעולם בהם הם גדלים, בתנאי הגידול וההבדל הרלוונטי ביותר הוא בטעמים: זן הערביקה נחשב כבעל קרמה נמוכה, מרירות קלה וטעמים הנעים בין חריפות לבין מתיקות פירותית. זן הרובוסטה לעומת זאת, נחשב לבעל קרמה עשירה ומתאפיין במרירות קלה.
חשוב לדעת שרוב פולי הקפה שנמכרים הם למעשה תערובת של שני הזנים.

מחירים

טווח המחירים של פולי הקפה הינו רחב במיוחד ויכול לנוע בין 40 שקלים לבין 150 שקלים לקילוגרם.
אם אתם צרכני קפה גדולים, סביר להניח שהמחיר יהווה כפרמטר אשר תהיה לו השפעה רבה על הבחירה.

צורת הצריכה

פולי קפה מגיעים בצורות שונות, כאשר בחירת הצורה המתאימה תתבצע בהתאם לסוג המכונה.
כך שניתן למצוא פולי קפה שלמים ולטחון אותם במטחנה ייעודית אשר מגיעה עם חלק ממכונות הקפה. פולי קפה יכולים להגיע בתור אבקה טחונה מוכנה וצורות נוספות הן כמובן הקפסולות והפודים.
כאמור, בהתאם בחרו את הצורה המתאימה בהתאם לסוג המכונה אותה אתם מחזיקים ברשותכם.
במכונות קפה במשרדים, פולי הקפה מגיעים כפולים שלמים ולא טחונים לאבקה מכיוון שיש משרדים היום שמעדיפים מכונת קפה למשרד שטוחנת בעצמת את פולי הקפה.

המותג/ החברה

כדאי לבדוק מי עומד מאחורי פולי הקפה שאתם רוכשים כאשר ההעדפה אמורה להיות לחברה בעלת שם ומוניטין בעולם הקפה – מה שיכול להעיד במידה רבה על איכות הפולים.

ניסוי ותהייה

אם אתם לא בטוחים איזה פולי קפה אתם מעדיפים, ניסוי ותהייה יכול להוות ללא כל ספק כדרך נכונה להגיע להבנות בנושא. נסו כמה שיותר של אפשרויות, עד שתגיעו להבנה מה הפולים המועדפים עליכם – קיים גם סיכוי לא קטן שתגלו כי כל הזנים מועדפים עליכם באותה המידה, מה שיאפשר לכם לגוון ולשנות.

בחירת פולי קפה יכולה להיראות כמסובכת למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום, אך החדשות הטובות הן שעם הזמן, לומדים לגבש את הטעם ואת ההעדפה ולרכוש את אותם פולי קפה באמצעותם תוכלו להכין לעצמכם את המשקאות המושלמים.