מדריך לבחירת סירי אינדוקציה

כיריים אינדוקציה נחשבות לכיריים המתקדמות ביותר שיש כיום, כך שלמרות שהן נכללות בקטגוריה של כיריים חשמליות יש כאלה הרואים בהן קטגוריה בפני עצמה.
הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהכיריים אינן מפיקות חום בכלל, אלא יוצרות שדה מגנטי שמחמם אך ורק את הסיר בעוד המשטח מסביבו נשאר קר. אמנם כיריים אלו נחשבות ליקרות אבל יש להם יתרונות רבים:

  • הן פועלות באופן מיידי, הן כאשר מדובר בהפעלה, הן כאשר מדובר בכיבוי שלהן והן כאשר מדובר בשינוי הטמפרטורה
  • הן חסכוניות בצריכת אנרגיה
  • הן בעלות עמידות גבוהה
  • הן בעלות אורך חיים גבוה במיוחד

איזה כלי בישול לבחור לכיריים אינדוקציה?

עם זאת, לצורך בישול בכיריים אינדוקציה יש צורך ברכישת משטח שמיועד להנחה על הכיריים האלו – משטח שמאפשר את הבישול בסירים רגילים גם בכיריים מסוג אינדוקציה.
אפשרות נוספת וקלה יותר היא לעשות שימוש בכלי בישול מיוחדים וייעודיים, לרוב כלים עם תחתית מברזל שסופגים את החום ומאפשרים בישול מהיר. (למשל סירים ממתכת עם תחתית שמתאימה לכיריים אינדוקציה).
כלים אלו זכו לשם "סירי אינדוקציה" הודות להתאמתם לכיריים אלו. לפניכם מדריך לבחירת סירי אינדוקציה שיהפכו כל בישול להנאה אחת גדולה.

חומר הגלם של הסיר

לכיריים אינדוקציה מומלץ לבחור בסירים מנירוסטה. סירים אלו לא רק נחשבים לעמידים במיוחד אלא גם יחסית לזולים, כך שאתם נהנים מכל היתרונות בבישול אחד. עם זאת, מוליכות החום הנמוכה שלהם והעובדה שפיזור החום שלהם אינו אחיד יכולה לפגוע בחדוות הבישול.
לכן, מומלץ לרכוש סירי נירוסטה עם תחתית מ-3 שכבות כאשר השכבה האמצעית עשויה מחומר אחר (אלומיניום או נחושת).
באופן הזה תשפרו את מוליכות החום של הסיר, תיהנו מפיזור חום אחיד ותקבלו כלי שמתאים להכנה של סוגים שונים של מאכלים (מרטבים דרך מרקים וכלה בתבשילי קדרה).

גודל הסיר

כיריים חשמליות בכלל ובכיריים אינדוקציה בפרט כוללת סימון מובנה של גודל הסיר הרצוי. לכן, לפני רכישת סירי אינדוקציה יש להגיע לחנות מוכנים, כלומר עם הגודל המדויק של הסיר כפי שמצויר ע"ג משטח הכיריים.

ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם – החברות השונות שמייצרות סירי אינדוקציה מודעות למידות שמסומנות ע"ג הכיריים ומפיקות סירים בגדלים אלו, כך שלא תהיה לכם בעיה לבחור את הסיר המתאים לכם.