מדריך לבחירת סירים

סירים נחשבים לכלים הכי חיוניים בכל מטבח והם אלו שהופכים את הבישול לחוויה. עם זאת, העובדה שכיום הסירים זמינים במגוון של גדלים, נפחים, מחירים וצורות הופכת את הבחירה ביניהם לקשה במיוחד, במיוחד אם יש לכם צרכים, העדפות או דרישות מיוחדות.

החלטנו להרים את כפפת הבישול ולעזור לכם בתהליך הבחירה של סירים. לפניכם מדריך לבחירת סירים שיעשה לכם סדר בראש בכלל ובמטבח בפרט.

הבטיחות מעל הכל

מכיוון שכולנו אוכלים את האוכל שבושל בסירים יש להקפיד על השיקול הבריאותי. למשל , יש סירים שפולטים חומרים מסוכנים בעת השימוש בהם – מה שהופך אותם למסוכנים.

כמו כן, יש להקפיד על שימוש על פי הוראות היצרן (בעיקר בסירים בעלי ציפוי שמונע הדבקה ובסירים שעשויים מנחושת או ברזל) כי שימוש לא נכון יכול לפגוע בתכונות של הסיר.

חומרי הגלם של הסיר

חשוב לדעת שסירים שעשויים מחומרים שונים מתאימים לסוגי בישול שונים, כך שיש לקנות אותם בהתאם להרגלי הבישול. למשל:

  • במידה ויש לכם כיריים אינדוקציה כדאי שתעדיפו סירים עם תחתית עבה. אלו אוגרים חום טוב יותר, מפזרים את החום באופן אחיד ונחשבים עמידים במיוחד.
  • במידה ואתם כוללים בבישול גם אפייה כדאי שתבחרו סירים המתאימים לכך, לדוגמא סירים שכוללים ידיות שעשויות מחומרים שעמידים בחום (למשל מתכת, בקליט , סיליקון וכו'). בנוסף, חשוב לבדוק מראש את הטמפרטורה המקסימלית שסירים אלו יכולים לעמוד בה כדי להימנע מבעיות.

אז איזה סירים לקנות?

אנחנו ממליצים לרכוש סירים שעשויים מנירוסטה (פלדת אל-חלד). סירים אלו לא רק עמידים במיוחד, מתאימים לכל סוגי הכיריים (כיריים גז, כיריים קרמיות וכיריים אינדוקציה) אלא גם מתהדרים במחיר שפוי, כך שאתם נהנים מכל העולמות.

סירים אלו נחשבים בטוחים לשימוש הודות לעובדה אחת – ניתן לבשל בהם מגוון של מאכלים (כולל מרקים, רטבים, סוגים שונים של תבשילי קדרה ואפילו ג'אנק פוד) מחומרי גלם שונים ללא חשש מתגובה כימית מסוכנת כלשהי.

עם זאת, מומלץ שלא כל הסיר יהיה עשוי מנירוסטה וזאת בגלל שתי סיבות: הולכת החום הנמוכה ופיזור החום הלא-אחיד שלהם. לכן, מומלץ לבחור מסיר מנירוסטה עם תחתית תלת-שכבתית כאשר השכבה האמצעית עשויה מחומר אחר (עדיפות לנחושת או אלומיניום).