מדריך לבחירת מסנן מים

בכל תקופת זמן קצרה אנחנו שומעים על איסורים של צריכת מי ברז באזורים מסוימים, בגלל ליקויים שונים שהתגלו.
בפועל, גם אם לא חל איסור כזה, מי הברז בבית או במשרד של כל אחד מאתנו כוללים רכיבים כמו: אבנית, חול, כלור וחלודה – רכיבים שעדיף שלא ימצאו את דרכם לתוך הגוף שלנו.
החדשות הטובות הן שיש לא מעט אמצעים אשר בכוחם לסנן את הרכיבים הללו ולאפשר לנו ליהנות ממי ברזים נקיים, כאשר אחד מאותם האמצעים הוא מסנן המים.
כל מי שתר אחר מסנני מים עתיד לגלות לא מעט סוגים ואפשרויות ובכדי לבצע את הבחירה הטובה והמתאימה ביותר, כדאי לשים דגש על מספר פרמטרים בהליך הבחירה:

הבנת המטרה

יש להבין תחילה מהי הסיבה בגינה אתם זקוקים למסנן מים, האם אתם מעוניינים במסנן מים עבור המקרר, האם המסנן מיועד לבר מים או שאתם מעוניינים במערכת כללית אשר מיועדת לכל המטרות גם יחד,,

הכירו את הסוגים השונים

בשלב הראשון, מומלץ להכיר את הסוגים השונים של מסנני המים ואת ההבדלים ביניהם. הסוגים הנפוצים ביותר כיום הם: מסנני פחם, מסנני רשת ומערכות אוסמוזה הפוכה. ההבדלים בין המסננים נוגעים לפרמטרים כמו: צורת ההתקנה (יש מסננים המיועדים להתקנה נקודתית ולמטרה ספציפית ויש מערכות כלליות המיועדות לכל הבית). הבדלים נוספים יבואו לידי ביטוי במה מערכת הסינון כוללת בתוכה, איזה סוג של חומרים היא מסננת (לדוגמא, מערכת אוסמוזה הפוכה כוללת סנן מברנה, אשר בכוחו לסנן גם חומרי הדברה, מתכות ועוד..).
היכרות עם הסוגים השונים, תאפשר כמובן בחירה במסנן אשר יענה על דרישותיכם צורכיכם בצורה המיטבית.

עמידה בתקנים

בעת בחירת מסנן מים, מומלץ לשים דגש על הנושא של תו תקן ואחריות, כאשר ההמלצה היא לבחור במסנן אשר נושא תו תקן ישראלי מטעם מכון התקנים.
מעבר לכך, כדאי לבדוק אם המסננים מגיעים עם אחריות ובמידה וכן, מה נכלל באותה האחריות ולכמה זמן היא ניתנת..

בחירת החברה המתאימה

בסופו של דבר, אם תקפידו לבחור בחברה מקצועית ומנוסה, ממנה יוזמן מסנן מים, תוכלו להיות רגועים שמרבית הסיכויים שתיהנו בסופו של תהליך ממסנן יעיל ואיכותי אשר יענה על כל דרישותיכם וצרכיכם.
ברוב המקרים, חברות מקצועיות, יציעו לכם אפשרות ליהנות מייעוץ מקדים, כאשר היועץ יקשיב לכל הדרישות והצרכים שלכם ובהתאם, יתאים עבורכם את מסנן המים אשר יכול לספק מענה על כל אותן הדרישות.