מדריך לבחירת מסנן מים לדירה

אם אתם עדיין מתלבטים אם לרכוש מסנן מים לדירה, חשוב שתכירו תחילה, את כל היתרונות והתועלות אשר טמונות במסנן שכזה.
מסנן, כפי שמסגיר שמו, נועד לסנן את מי הברזים מחומרים שונים כמו: לכלוכים גסים, אבנית, כלור וחומרים נוספים.

קיימים סוגים שונים של מסננים שלכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו ובכדי לבצע את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר, מומלץ לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

בדיקת התקן

בהליך בחירת מסנן מים לדירה, חשוב להיות מודעים לעובדה כי תקן שהינו מחויב ע"פ חוק. כידוע למסנן המים יש תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות שלנו ולכן, אי אפשר להתפשר על פחות ממסנן אשר עומד בתקנים המחמירים ביותר.
לכן, לא משנה איזה סוג של מסנן מים אתם בוחרים, ודאי שניתן לספק לגביו תעודה מטעם מכון התקנים הישראלי.

מהם המסננים המוצעים?

ניתן לחלק את סוגי המסננים העיקריים ל-3 (ויש כאלו שמצרפים ל-3 הסוגים גם את מסנן האבנית). הסוגים העיקריים שאתם חייבים להכיר הם: מסנן פחם פעיל, מסנן מכאני ומערכת אוסמוזה הפוכה.
המסנן המכאני הוא הפשוט ביותר שמבין הסוגים, הוא מותקן בכניסה לברז הראשי ובכוחו לסנן לכלוכים גסים כמו: חלודה וחול.
מסנן פחם פעיל הוא מסנן שמותקן בנוסף למסנן המכאני ומיועד למי שמבקש לסנן גם את הכלור מהמים.

מערכת אוסמוזה הפוכה כוללת בתוכה את 2 הסוגים הקודמים של המסננים ובנוסף היא כוללת גם ממברנה, אשר אמורה לסנן גם מלחים ומינרלים המצויים במי הברזים.

צרכים פרטניים

מהי המטרה בגינה אתם זקוקים למסננים? האם הצורך הוא במסנן למקרר, מסנן למתקן המים או במערכת כללית לסינון כל מי הברזים. הבנת הצרכים תאפשר כמובן לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר לגבי בחירת המסנן.

אחריות ותחזוקה

בהליך בחירת המסננים חשוב לשים דגש גם על הנושאים של תקופת האחריות אשר ניתנת על המסנן ומה היא כוללת בתוכה וכמובן גם על נושא התחזוקה.

יש לזכור כי למסננים יש אורך חיים שהוא יחסית קצר וכחלק מכך, יש להקפיד ולהחליף אותם בכל תקופת זמן, יש לוודא בהליך הבחירה, כל כמה זמן עולה הצורך לבצע את ההחלפה.

ייעוץ ראשוני

חברות רבות אשר מספקות מסנני מים מציעות שירותי ייעוץ מקדימים, שמטרתם תהיה להבין את כל הדרישות והצרכים מאותם מסננים וסיוע בביצוע הבחירה הטובה והנכונה ביותר מתוך היצע האפשרויות – גם אם אתם חושבים שאתם יודעים מה אתם מחפשים, ייעוץ זה יכול לעיתים, להאיר את עיניכם לגבי דברים חדשים..