מדריך לבחירת הלוואות חוץ בנקאיות

כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו בשלב מסוים בחיים נזקק להלוואה, כאשר הסיבה לכך יכולה להיות: ניצול מקסימאלי של מסגרת האשראי, גיוון מקור האשראי, רצון לבצע רכישה משמעותית, צורך לא צפוי במימון ועוד..

אז כידוע, הבנקים מהווים כגוף המרכזי אשר מספק הלוואות, אך לצד הבנקים פועלים כיום לא מעט גופים חוץ בנקאיים המציעים גם הם את האפשרות לקבלת הלוואה.

בכדי לא ללכת לאיבוד בין כל הגופים המציעים הלוואה ובכדי לבחור בסופו של דבר את ההלוואה הטובה והמתאימה ביותר, להלן מספר טיפים יישומיים אשר יסייעו במטרה:

הכירו את החברות המלוות

שוק ההלוואות החוץ בנקאיות מורכב מהגופים הבאים: חברות ביטוח, חברות כרטיסי האשראי, קופות גמל, קרנות השתלמות, חברות מימון חיצוניות, חברות המספקות הלוואות חברתיות, חברות לניכיון צ'קים וגורמים מהשוק האפור..

ההמלצה היא להכיר לעומק את האפשרויות השונות ולבצע בחירה מושכלת ונבונה בחברה ממנה תילקח ההלוואה.

למה בכלל לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

ובכן, מכיוון שהבנקים לא מאפשרים לכולם להגדיל את מסגרת האשראי או לקבל הלוואה – ובמידה וכן, ההלוואה אותה הם מאפשרים לא תמיד תהיה בסכום המבוקש ובתנאים הרצויים.
מבחינת הסיבות ללקיחת ההלוואה ובכן, כאן הרשימה היא ארוכה: ההלוואה יכולה להיות לצורך מימון הוצאות חד פעמיות או אירועים מיוחדים, עבור סיוע במימון של ההוצאות השוטפות, בכדי להחזיר הלוואה לחברים או מכרים ורשימת הסיבות עוד ארוכה.

תנאי ההלוואה

בדקו לעומק את תנאי ההלוואה את גובה הריביות, את תנאי ההחזר ולמעשה כל פרט אחר אשר יכול להשפיע על ההלוואה. המטרה היא כמובן לקבל את ההלוואה המוצעת בתנאים הטובים ביותר ובריביות הנמוכות ביותר.

מתי ניתן לקבל את ההלוואה?

יש חברות חוץ בנקאיות אשר יכולות לספק לכם את ההלוואה דקות בודדות לאחר אישורה, כאשר אצל אחרים התהליך יכול לקחת זמן רב יותר. לכן בחירת ההלוואה תלויה במידה מסוימת גם ברמת דחיפותה. כאן חשוב לציין שלא מדובר בפרמטר המרכזי עליו כדאי להסתמך בהליך בחירת הלוואות חוץ בנקאיות, אלא רק כפרמטר משני.

ייעוץ מקדים

חברות רבות אשר מציעות הלוואות חוץ בנקאיות, מאפשרות ליהנות משרותי ייעוץ מקדימים, הכוללים הסברים מקיפים לגבי תנאי ההלוואה. בייעוץ שכזה, אשר מתקיים במקרים רבים טלפונית, ניתן להציג את כל הצרכים מההלוואה ובהתאם לקבל את הפרטים על האפשרויות הרלוונטיות. מי שלא בקיא בעולם ההלוואות, מומלץ שייעזר בייעוץ זה, על מנת לקבל בסופו של תהליך את ההחלטות הנכונות.