מדריך לבחירת דלתות פנים

רכישת דירה חדשה או שיפוץ כולל של דירה קיימת, יכלול במקרים רבים את הצורך בהתקנה/ החלפה של דלתות פנים.
מי שלא יצא לו להתעדכן בעולם דלתות הפנים בשנים האחרונות, יופתע לגלות מגוון רחב של חידושים בתחום, עיצובים מיוחדים ומרשימים, שילובי חומרים ומיני פטנטים אשר הופכים את אותן דלתות להרבה יותר נוחות ונעימות לשימוש.

היצע האפשרויות הרחב מאפשר לכל אחד לבחור בסופו של דבר את דלתות הפנים המושלמות, אך בכדי לבצע את הבחירה מומלץ לשים דגש על שורה של פרמטרים חשובים:

אחיד או מגוון – ניתן לבחור בדלתות פנים אחידות לכל חדרי הבית או לשלב בין מגוון של עיצובים שונים. קבלת ההחלטה בנושא תלויה בעיקר בהעדפות ובטעם אישי. רבים בוחרים דלתות אחידות לכל החדרים ובוחרים דלתות שונות לחדרי האמבטיה והשירותים (בגלל החשיפה הגדולה לרטיבות בחדרים אלו).

בחירת חומר הגלם – כיום, ניתן למצוא דלתות פנים העשויות מחומרי גלם שונים, כאשר לכל אחד מחומרי הגלם יש את היתרונות והחסרונות שלו. כך לדוגמא, דלתות מעץ נחשבות לחזקות, עמידות ונוחות לתחזוקה. יחד עם זאת, כאשר זה נוגע לחדרי השירותים והאמבטיה, ההמלצה תהיה לבחור בדלתות העשויות מחומרים בעלי עמידות גבוהה במיוחד מפני רטיבות.

צבע הדלת – אז חשוב לדעת שדלתות פנים לא חייבות להיות לבנות או בגוון העץ, יש עוד קשת רחב של צבעים, אשר בכוחן להפוך את הדלתות לאטרקטיביות יותר ולאפשר להן להשתלב בצורה הרמונית עם העיצוב הכללי של הבית על חדריו וחלליו השונים.

תוספות מיוחדות – כאמור, יש אינספור חידושים שיצאו בשנים האחרונות בעולם דלתות הפנים ובכוחם לשדרג את הדלתות במידה רבה. בין החידושים: נעילה מגנטית, דלתות המשלבות בתוכן חלון זכוכית (מה שמאפשר מעבר אור בין החדר לבין שאר הבית) ורשימת האפשרויות עוד ארוכה. מומלץ להכיר כמה שיותר מאותן האפשרויות, מכיוון שבכוחן לשדרג את הדלתות.

אקוסטיקה – אחד מהתפקידים של דלתות הפנים הוא לבודד רעשים ולאפשר ליהנות משקט ואינטימיות בתוך החדר. מהסיבה הזאת, חשוב לבחור בדלת המתאפיינת ביכולות טובות בכל מה שקשור לבידוד רעשים.

תחזוקה – דלתות פנים חשופות למפגעים וללכלוכים שונים, מהסיבה הזאת, ההמלצה תהיה לבחור בדלתות אשר עשויות מחומרים נוחים לניקוי ולתחזוקה כמו לדוגמא, דלתות המצופות בפורמייקה.

נוחות שימוש – בעת בחירת דלתות פנים, צריך לקחת בחשבון את כל בני הבית, את הבטיחות שלהם ואת נוחות השימוש בדלתות ובהתאם, לבחור את דלתות הפנים המתאימות.
דגש על הפרמטרים הללו יבטיח בחירה איכותית ונבונה בדלתות פנים.