טיפול בדלקת של מערכת העצבים אצל כלבים

מערכת העצבים של כלבים, בדומה למערכת העצבים של האדם, היא מערכת רגישה מאד. מערכת העצבים היא האחראית על הולכת הפקודות מהמוח אל כל חלקי הגוף של הכלב, ולמעשה אחראית לפעילות הגופנית של הכלב. כיוון שכך, דלקת במערכת העצבים של הכלב עלולה להשפיע לרעה על התפקוד הכללי של חיית המחמד, עד כדי חשש חמור לחייה. מהי בדיוק דלקת במערכת העצבים של הכלב? איך ניתן לטפל בהדלקת הזאת והאם ניתן להחלים ממנה? כל התשובות – בשורות הבאות.

דלקת במערכת העצבים של הכלב והמשמעויות שלה

דלקת במערכת העצבים של הכלב מחלישה מאד את התפקוד העצבי שלו. אבל בשונה מדלקות הממוקמות במקומות אחרים, דלקת בערכת העצבים טומנת בחובה סיכונים מרובים. עם הסיכונים הללו ניתן למנות, למשל בעיות בשיווי המשקל, אדישות, כאבים מתמידים ובלתי נשלטים וקשיים בהליכה. במצבים קיצוניים יותר חווה הכלב שיתוק מוחלט, עיוורון, עוויתות לא רצוניות ושינויי התנהגות קיצוניים. הבשורה הפחות טובה היא שהטיפול בדלקת במערכת העצבים עלול להיות ממושך ולעיתים מסובך. ואולם הבשורה הטובה היא שטיפול כזה אכן אפשרי, ויכול לשפר מאד את מצבו של הכלב ולעיתים אף לרפא את הדלקת עד תום. הגורמים לדלקת במערכת העצבים יכולים להיות זיהום שהכלב נדבק בו, לעיתים בלא שהוא עצמו עשה דבר כל שהוא שגרם להידבקות. גורם אחר יכול להיות פגיעה או נשיכה של כלב אחר שגרמה לזיהום. גורם נוסף לדלקות במערכת העצבים של הכלב יכול להיות גורם אוטואימוני – שזה מושג המתאר בצורה כללית מצב שבו המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את הגוף עצמו, בעקבות זיהוי שגוי של גורם המסכן אותו.

טיפול בדלקת מערכת העצבים של הכלב

על מנת שניתן יהיה לטפל בדלקת באופן המוצלח ביותר, יש לאבחן תחילה את סוג הדלקת ואת הגורמים לה. בסעיף הקודם תוארו באופן כללי הדלקות, ואולם האמת היא שיש מגוון רחב של גורמים וסוגים רבים של דלקות, שלכל אחת סיכונים משלה ואופי שונה של טיפול. בדרך כלל מדובר בטיפול תרופתי המתאים לסוג הדלקת שאובחנה. ואולם הטיפול הנכון והטוב ביותר הוא שמירה על הכלב ומניעת המגע שלו עם כלבים בעייתיים המסתובבים חופשיים וכן למנוע ממנו במידת האפשר אכילה לא מבוקרת של מזונות לא ברורים, ובוודאי של זבל ולכלוך ברחוב או בגינה. אם יש ברצונך לדעת יותר ולשפר את מצבו הבריאותי של הכלב שלך, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ואנו נחזור אליך להמשך התהליך, זיהוי הבעיה וקביעת הטיפול המתאים.

קראו עוד על נוירולוג כלבים