טיפול בבעיות גב אצל כלבים

אחד האזורים שנחשבים רגישים לבעיות רפואיות אצל כלבים הוא אזור הגב, בעיקר בקרב כלבים בוגרים או בעלי משקל רב. המשיכו לקרוא וגלו כל מה שרציתם לדעת על טיפול בבעיות גב אצל כלבים.

סימפטומים של בעיות גב אצל כלבים

כל בעיה באזור הגב תגרום לכלב להימנע מתנועה ולכאבים עד כדי הימנעות מאכילה ושתייה, צרחות מחרישות אוזניים (באופן ספונטני או כתוצאה ממגע), מנח ראש נמוך, גב קמור ויבבות שאינן נגמרות. כדי להימנע מהבעיה להחמיר ולגרום לפציעה נוספת יש לגשת מיד לווטרינר.

הסיבה היא שבעיות גב אצל כלבים יכולות לנבוע ממספר גורמים, למשל: רקמה פגועה, דלקת כלשהי (דלק של שורשי העצבים, דלקת של החוליות, דלקת בקרום המוח והשדרה), פריצת דיסק לכלבים , נזק עצבי, שברים/תזוזה של חוליות בעמוד השדרה (לרוב כתוצאה מטראומה), גידולים ועוד.

עם זאת, יש בעיות גב שקשורות למשקל הכלב. למשל, שחיקה בחוליות עמוד השדרה נפוצה בקרב כלבים גדולים וזאת מסיבה אחת – אין פרופורציה בין משקל הגוף של הכלב למשקל העצמות שלו.

בדיקה נוירולוגית

הדרך הטובה ביותר לאבחן את מקור הבעיה היא בדיקה נוירולוגית מקיפה. בדיקה זו היא הכרחית כי לעיתים מה שנראה כמו בעיה נוירולוגית היא במקורה אורטופדית. למשל:

  •  דלקת פרקים יכולה לגרום לכאבים בצוואר
  • כאבים באגן יכולים להיראות כמו כאב בחוליות האחוריות (כאב לומברי)
  • צליעה יכולה להצביע על בעיות בצוואר

בנוסף, כמו אצל בני האדם גם אצל הכלבים יכולה להיות הקרנה של הכאב לאזורים אחרים, גם כאלו שמרוחקים ממקור הכאב הראשוני. למשל, כאב בצוואר יכול להיגרם מבעיות שונות במוח כמו גידולים, דלקת קרום המוח ועוד.

טיפול בבעיות גב אצל כלבים

לרוב כאשר מדובר בבעיות גב אקוטיות הווטרינר ימליץ על ניתוח כלשהו, אך כאשר מדובר בכלבים בוגרים אופציה זו תישלל לרוב על הסף.
הסיבה לכך היא שכלבים בוגרים לרוב לא יישרדו את תלאות הניתוח, המחיר הגבוה וסיכויי ההחלמה הנמוכים (כ-50%), כך שהמענה שנותנת הרפואה הקונבנציונלית הוא מוגבל.
לכן, כדאי שלא לפסול אפשרות של שימוש ברפואה משלימה: דיקור סיני, הומופאתיה, לייזר ועוד. למשל, אחוזי ההצלחה של טיפול באמצעות דיקור סיני בבעיות גב של כלבים הוא גבוה במיוחד (יותר מסיכויי ההצלחה של הרפואה הקונבנציונלית).