זיהוי פריצות דיסק בכלבים

אחד החלקים הרגישים והבעייתיים ביותר אצל כל בעל חיים, הינו עמוד השדרה שלו. ככל שעמוד השדרה חזק ובריא יותר, כך התפקוד של בעל החיים טוב יותר והחיים שלו קלים ומאושרים יותר. יחד עם זאת, זיהוי של בעיות בעמוד השדרה, ובכלל זה זיהוי פריצות דיסק בכלבים, איננו עניין פשוט כלל ועיקר ודורש מיומנות גבוהה. זאת, בעיקר בשלבים הראשונים, שבהם יש צורך למקד היטב את הבדיקות על מנת לזהות בצורה המדויקת ביותר את המיקום של הבעיה. מהי בדיוק פריצת דיסק ומהי הדרך הנכונה לאבחן אותה? מה בין אבחון פריצת דיסק אצל כלבים, לבין אבחון פריצת דיסק אצל בני אדם?

פריצת דיסק והמשמעויות שלה

אצל כלבים, כמו גם אצל בני אדם, בנוי עמוד השדרה ממספר מרכיבים. המרכיב המשמעותי ביותר הוא חוט השדרה, שאחראי על הקישור בין המוח למערכת העבים ההיקפית. במילים אחרות – חוט השדרה מעביר את הפקודות מהמוח לחלקים שונים בגוף. על חוט השדרה מגן עמוד השדרה, המורכב מחוליות המאפשרות לו גמישות מרבית. בין החוליות הללו נמצאים דיסקים, שהתפקיד שלהם הוא בעיקר למנוע חיכוך בין החוליות ולשמור על הבריאות של המבנה הכללי. פריצת דיסק בעמוד השדרה נגרמת כאשר אחד הדיסקים הבין חולייתיים זז ממקומו ונפרץ או נשבר. אחת הבעיות היותר מורכבות היא זיהוי נכון של הבעיה ושל המיקום המדויק שלה. אצל בני אדם מדובר בעניין לא פשוט. אצל כלבים, לפיכך, הבעיה חמורה שבעתיים ודורשת ניסיון רב וכושר אבחנה לא מבוטל.

זיהוי פריצות דיסק בכלבים

התוצאות של פריצת דיסק אצל כלבים

פריצת דיסק אצל כלבים היא אחד הגורמים היותר משמעותיים לחולשה ברגליים ברמות שונות. במקרים היותר חמורים, פריצת דיסק מובילה לשיתוק מוחלט שבעקבותיו נדרשת קבלת החלטות אמיצות מצד בעלי הכלב. עם זאת, אם זיהוי פריצת דיסק אצל כלבים מתבצע במהירות בשלבים המוקדמים שלו, ניתן לטפל בבעיה בפנייה לוטרינר מומחה לפריצות דיסק או לכל הפחות למתן את מידת החומרה שלה. המומחים של VETNEURO אמונים על זיהוי מהיר של הבעיה ומתן טיפול איכותי לכלבים ובעלי חיים אחרים. צרו קשר כעת והמומחים שלנו יסייעו לכם באבחון ובטיפול יעילים ומהירים ככל שניתן.