איך להתקין מסנן מים?

אחת הבעיות שהמודעות אליה הולכת וצוברת תאוצה בעולם בכלל ובישראל בפרט, הינה הבעיה של איכות המים. אמנם בישראל איכות המים גבוהה, והפעולות של המדינה, כולל התפלה וטיפול במים לפני ההגעה שלהם למערכת המים העירוני ולברז המים של כל משפחה. יחד עם זאת, יכולות להיות תקלות רבות באמצע, מה שעלול לגרום מזיהום מקומי של המים. זאת ועוד – המים בישראל מכילים אחוז גבוה של אבני, מה שעלול לפגוע במערכת המים הביתית לטווח הרחוק. התקנת מסנן מים לבית או לעסק עשויה לפתור חלק ניכר מהבעיות ולמנוע חדירת אבנית ולכלוך למים שכל אחד מאיתנו שותה. מהו מסנן מים? איך מתקינים את מסנן המים במהירות וביעילות? בשורות הבאות נביא הסבר מפורט בנושא.

מסנן מים – מה זה בעצם

מבנן מים הוא כלי שהמטרה שלו היא לבנן את המים ולמנוע חדירה של לכלול, אבק, אבנית וחיידקים לתוך מערכת המים הביתית. כאמור לעיל, מקדישה מדינת ישראל משאבים לא מעטים בטיפול במי השתייה שלנו. גם הרשויות המקומיות, באמצעות תאגידי המים, עמלות על השמירה והטיוב של המים. עם זאת, אי אפשר למנוע לחלוטין חדירה של מזהמים ברמה הביתית והשכונתית. באלה בדיוק בא לטפל המסנן. המסנן עצמו מורכב משכבות של חומרים שונים, שנועדו לסנן את המים העוברים דרכם ולשחרר החוצה אך ורק מים נקיים ומטוהרים. למעשה, נוכחות של מסנן מים ברמה הביתית מונע או לכל הפחות מפחית את הצורך ברכישת מים מינרלים והופך את המים הזורמים בברז לנקיים ואיכותיים.

איך מתקינים מסנן מים

שוק מסנני המים בישראל הוא גדול, ונמצא עדיין בתהליך מתמיד של צמיחה. הדבר מרמז יותר מכל על הצורך בשיפור מי השתייה בישראל. בדרך כלל מותקן מסנן המים הביתי בצומת שלפני הכניסה למערכת המים הביתית. למסנן המים שני פתחים – פתח כניסה ופתח יציאה. המים נכנסים אל המסנן, מטוהרים בתוכו ויוצאים ממנו נקיים. לאחר התקנת המסנן, שהיא פעולה חד פעמים. ניתן להחליף מעת לעת את המסננים שבתוכו, אשר העלות שלהם היא זניחה והם מכילים את החומר הפעיל המסנן למעשה את המים. את ההתקנה עצמה אפשר לעשות באופן עצמאי, אבל הדבר דורש הבנה טכנית מינימאלית ויכולת להתגבר על בעיות שעלולות לנבוע מהניסיון להתקין את המסנן על גבי צנרת ישנה. מנגד, אפשר להיעזר באנשי מקצוע ולהתקין את המסנן בקלות בתוך זמן קצר. אם יש לכם עניין להגן על המשפחה שלכם ולשפר את איכות המים בבית – אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם במהרה להמשך התהליך.