אבחון פריצת דיסק אצל כלבים

חיות המחמד המלוות אותנו והמהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה, סובלות לעיתים מזומנות מבעיות רפואיות שונות. אחת הבעיות הנפוצות אצל כלבים וגם אצל חתולים הינה פריצת דיסק. בשורות הבאות נמקד את הזרקור בבעיה של פריצת דיסק אצל כלבים. האם יש סוגי כלבים הסובלים מבעיות גב, ובכלל זה פריצת דיסק, יותר מאחרים? כיצד מתבצע אבחון פריצת דיסק אצל כלבים? היכן ניתן לטפל בבעיה באופן המוצלח ביותר? להלן התשובות.

פריצת דיסק אצל כלבים ואילו סוגי כלבים סובלים ממנה

אחד הגורמים היותר משמעותיים, ואולי השכיח והמשמעותי ביותר הגורם לחולשה ברגליים ולעיתים אפילו לשיתוק מלא אצל כלבים, הינו פריצת דיסק. למען הסר ספק – אירוע כזה יכול להתרחש אצל כל כלב. יחד עם זאת, ישנם סוגים של כלבים המועדים בסבירות גבוהה יותר מאחרים לסבול מבעיות מהסוג הזה. עם הסוגים הללו ניתן למנות כלבים מסוג דקל, פקינז ושיצו, כמו גם כלבים מסוג קוקר ספניאל, בולדוג צרפתי ופינצ'ר. מדובר הן בכלבים גזעיים והן בכלבים מעורבים הכוללים אחד הגזעים הללו. מדובר ברשימה חלקית בלבד וישנם סוגים נוספים של כלבים בעלי רגישות גבוהה לבעיה. זה המקום לציין שגם חתולים עלולים לסבול מפריצת דיסק, אבל במקרה הזה פריצת הדיסק היא עניין של גיל ועודף משקל ולרוב אין לה קשר לשיוך גזעי כל שהוא.

טיפול בפריצות דיסק לכלבים וחתולים
טיפול בפריצות דיסק לכלבים וחתולים – vetneuro

איך מתבצע אבחון פריצת דיסק

באופן עקרוני, ישנן שלוש צורות של פריצת דיסק אצל כלבים: פריצת דיסק כתוצאה מהתפתחות לא תקינה של הסחוס, בלט דיסק וכן פריצת דיסק מהירה שעלולה להביא את הכלב לכדי שיתוק מוחלט בתוך דקות. ככל שאבחון הבעיה מוקדם יותר, כך הסיכויים לסייע לכלב גבוהים יותר. מעבר לזיהוי סממנים חיצוניים כגון צליעה או קושי בקימה, שולח הווטרינר את הכלב לבדיקה נוירולוגית, בדיקת נוזל חוט השדרה וכן בדיקת MRI. ככל שהאבחון מהיר ונכון יותר, כך הטיפול בכלב עשוי להיות יעיל יותר. אחוז גבוה של מעל תשעים אחוזים מהכלבים מראה שיפור ניכר במצב לאחר זמן. אם הכלב שלכם סובל מתסמינים של פריצת דיסק ומבעיות גב, אל תשהו את האבחון והטיפול. צרו קשר כבר כעת עם המומחים של וטניורו והגדילו את הסיכויים של הכלב שלכם להחלים.